Op de boot. - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Claudia Verstegen - WaarBenJij.nu Op de boot. - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Claudia Verstegen - WaarBenJij.nu

Op de boot.

Blijf op de hoogte en volg Claudia

14 Februari 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

Na een lange vliegreis waarin ik binnen een aantal uren de zon heb op zien komen en weer zien verdwijnen zijn we eindelijk aangekomen in Singapore. Een kort nachtje en weer vroeg eruit want we moesten 8 uur op het schip zijn. Je zult het vast al raden; dat waren we dus niet! Maar het was niet onze schuld. In het hotel en aan een taxi chauffeur hadden we gevraagt hoelang het duurt om bij de haven te komen. Normaal 10 min maar als het verkeer tegenzit kan het ook wel 15 minuten zijn. Om dus wel optijd te zijn (wat overigens een ramp is voor mn reisgenoot die in Londen op zn minst 25 minuten te laat kwam voor de taxi naar het vliegveld) namen we de taxi om 7.30. We waren keurig op tijd in een haven, en daar lag ook een mega grote cruise, maar dat was geen Seabourn Legend. Binnen gevraagd wisten ze ook van niks en de taxi chauffeur kon alleen maar zeggen dit is jullie schip! Na een aantal rondjes te hebben gereden en steeds weer uit bij de zelfde haven. Gelukkig hadden we een noodnr gekregen van Steiner waar we ook helemaal niks aan hadden omdat ze ons niet konden helpen. T enige wat ze hadden gedaan is een mail naar t schip gestuurd dat we wat later kwamen, als ze nou meteen het adres hadden gegeven van de juiste haven was er niks aan de hand geweest! Maar al met al zijn we uiteindelijk op het schip aangekomen waar ze niet eens versteld van stonden dat Steiner de verkeerde haven heeft doorgegeven.
Het is een klein maar mooi schip, en ben de eerste week al goed begonnen. Dag 1; alleen maar aanwezig geweest en alles is een beetje uitgelegd. Dag 2; dagje meegedraaid en omdat het een klein schip is sluiten we de dag al af om 8 uur, veel schepen werken tot 10 uur in de spa. Dag 3; de ochtend vrij en Maleisië bezocht. Dag 4; hele dag vrij lekker op het strand gelegen. Klinkt als vakantie niet?! Maar dag 5,6 en 7 heb ik gewoon moeten werken hoor. Alhoewel ik wel bijna iedere avond een crew party heb gehad:P Met de eerste avond een stuk of 20 mister Chows. (van de hangover) Haha erg grappig. Er zijn heel veel philepijnen aan boord en die houden van karaoke. Dat is daar het beste vermaak dat er is, hier word dus ook regelmatig de karaoke set aangezet. Gelukkig hou ik daar ook zo van (KUCH KUCH) maar ben ik er nog telkens onderuit gekomen:P En binnenkort hebben we overnight in Singapore dus mogen ook s avonds van de boot af! :D
Ik heb een super fijne en gezellige kamergenoot. Ze zit al een behoorlijk aantal jaren op het schip en kan me dan ook alles vertellen over werlke plaatsen ik wat moet gaan doen. De kamer is niet erg groot heb genoeg ruimte voor mezelf.
Ondertussen ben ik al weer bij dag 9, van de eerste cruise en heb ik me vandaag erg goed vermaakt op de speedboot van de cruise met donuts en bananen! Omdat de captain jarig was heeft hij een marina georganiseerd. Dat betekent dat het onderste dek open gaat en mensen kunnen zwemmen in de zee. Verder weet ik ff niet zo veel boeiends te vertellen, de tijd gaat snel en vermaak me erg goed!
Hoop jullie binnenkort een keer te spreken op skype!

xxxxxx

  • 14 Februari 2014 - 07:02

    Willie:

    Klinkt idd meer als vakantie dan werken!!! ☺

  • 14 Februari 2014 - 07:08

    Willie:

    Wat een breeeeede kapitein

  • 14 Februari 2014 - 07:35

    Eline:

    Gelukkig is op tijd komen normaal jouw sterkste kant! ;-) Het klinkt als een droom Claudje, heeeel veel plezier en geniet er van! Xxxx Eline

  • 14 Februari 2014 - 08:31

    Salina:

    Geniet er lekker van Clau! Klinkt echt super allemaal! XxxSalina

  • 14 Februari 2014 - 08:59

    Maria:

    Dat is zo wel vol te houden ja!!
    Het is je gegund, geniet er van.
    xxx Maria

  • 14 Februari 2014 - 10:04

    Liesbeth:

    Hey Claudia, werken?? Studeer jij ook vrijetijdskunde? Super dat je een fijn kamergenootje hebt en dat je ervan geniet. Veel liefs van ons allemaal xxx


  • 14 Februari 2014 - 10:19

    José:

    Waawie, erg leuk, lux en relax allemaal! En een prive ritje gehad met de kapitein? ha ha
    Dus kom je straks nog terug als volleerde karaoke zangeres hi hi!
    succes xx mam

  • 14 Februari 2014 - 11:21

    Claudia:

    Haha dat was niet de kapitein, dat is een van de officiers. Maar zal kijken of ik de kapitein nog kan uploaden. Yasna het meisje naast mij is mijn manager en die ging op dat moment in de donut.
    en Eline haha ja dat klopt, het gekke is hier ben ik altijd te vroeg! Zal de volgende x wel meer foto;s uploaden dit is maar van 1 dag! xxxxxxxxxxxx

  • 14 Februari 2014 - 11:30

    Imke:

    Hey Claudia! Dat klinkt echt gaaf zeg! Lijkt me zo leuk om op zo'n manier je werk te kunnen doen voor een tijdje! Geniet ervan, maar dat lijkt tot nu toe goed te lukken! Wij voetballen ondertussen lekker verder, wanneer het niet wordt afgelast (REGEN!!).

    x

  • 14 Februari 2014 - 12:13

    Wout:

    Het ziet eruit en klinkt allemaal als een sprookje. Gelukkig dat je het heel goed naar je zin hebt. Blijf wel opletten voor de heksen en de boze wolven. Moet je tekst van mama's liedje nog hebben voor de karaoke? ( En ze goide dur rokske nog s rond ) Hier werken we zachtjes naar de carnaval toe, vanavond beginnen de Raop avonde. Ook hier gaan mensen regelmatig de boot in, water zien we genoeg ( komt van boven ) en je hebt natuurlijk verschillende soort sprookjes. !!!!!
    Leer en geniet er van xxxxx Papa

  • 14 Februari 2014 - 15:02

    Tantuh:

    ja hoorrrrrrrrrrrrrrrrr, daar is ze weer!

    ziet er goed uit Claudje, die zit vast in de pocket!

    groetjes en xxx from us

  • 14 Februari 2014 - 16:43

    Oma:

    sper leuk dit te horen dat je het zo goed naar je zin hebt!

  • 14 Februari 2014 - 16:44

    Oma:

    type foutje door bib, sper =super

  • 20 Februari 2014 - 07:58

    Yvonne:

    Very nice Claud!
    Een klein bootje zeg je...ik vind dit ook al een behoorlijke boot moet ik zeggen;p
    Blijf je altijd zo veel vrije dagen houden of verschilt dat per cruise? klinkt allemaal erg lekker en relaxed daar!
    Genieten!!!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 12774

Voorgaande reizen:

22 Februari 2015 - 21 Februari 2015

Seabourn Odyssey

10 Januari 2014 - 31 December 2014

Werken op een cruise

Landen bezocht: