Eindelijk weer zo ver!! - Reisverslag uit Patmos, Griekenland van Claudia Verstegen - WaarBenJij.nu Eindelijk weer zo ver!! - Reisverslag uit Patmos, Griekenland van Claudia Verstegen - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer zo ver!!

Door: Claudia Verstegen

Blijf op de hoogte en volg Claudia

08 September 2015 | Griekenland, Patmos

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven. Ben ondertussen al weer 6 maanden aan boord en weer heel wat meegemaakt. Laten we beginnen met waar ik gebleven was. Net zoals vorig jaar moesten we ook weer door het piraten gebied varen om de crossing van Azië naar Europa te kunnen maken. Alleen dit jaar zijn we echt aangevallen door piraten. Klinkt allemaal heel leuk maar als je de film Captain Phillip hebt gezien weet je dat het best wel stressvol kan zijn. Voor de crossing hebben we al speciaal een aantal keer n oefening hoe en wat we moeten doen als er zoiets voorvalt. Waar we de gasten moeten heen begeleiden, waar we zelf heen moeten, niemand op open deck of in ruimtes met ramen etc. En als je net een oefening hebt gehad heeft iedereen er enthousiast over hoe en wat er wel niet zou kunnen gebeuren. Zo dus na die oefening, Later in die middag werd ook de crew bar gesloten wat voor veel geruchten zorgt. En een email van de captain om de crew nogmaals te herinneren wat er moet gebeuren en vriendelijk verzocht om niet op open deck te komen maakt het er dan niet beter op. Iedereen probeert dan ook zn eigen verhaaltje te bedenken om t toch nog spannender te maken, wachtend met de vraag wanneer we aangevallen worden.. Later die avond kwam ik een van de officers tegen en vroeg hem wat er nu aan de hand was. Hij zegt ik heb ons gered! Ow dus we zijn echt aangevallen?? Wat was er gebeurd dan.. en hoe heb je ons gered? Ik zag een kleinere boot op de radar die met een versnelde vaart op ons af kwam.. heb de captain geïnformeerd en onze vaart versnelt zodat ze ons niet meer konden bijhouden.  met een big smile op zn gezicht.. ZO dus dit is alles? Kon je het niet ff spannender maken? Door ze te laten proberen aan boord te komen ofzo maar dat we dan toch net op tijd van ze af konden komen? En een echte sensatie ervan maken? Helaas dat wordt dus gewoon de film nog n x kijken..
Naast piraten gedoe wat overigens maar een erg korte tijd was is alles soepel verlopen en zijn we veilig in Europa aangekomen waar we vervolgens de volgende 4 maanden gevaren hebben.
Werken op een cruise schip brengt naast leuke herinneringen ook bijzondere mensen op het pad.. Zo heb ik de personal dokter van ex president Bush mogen leren kennen. Hij had zon 5 verschillende titels waar die heel trots over aan het vertellen was en ik na de eerste naam de weg al kwijt was. Gewoon ja knikken en lachen maakt het allemaal weer goed. Zijn tip aan iedereen: Er zijn maar 3 dingen goed voor een goede rug: 1. Regelmatig massage 2.Yoga en 3.hang op zn kop voor 5 minuten iedere dag. Toen zijn vrouw de volgende dag naar de spa kwam voor een massage en zei dat ze zon slechte rug had vroeg ik vervolgens de opvolgende x aan de dokter hoe dat dan zat? Waarop hij antwoorde dat zn vrouw nooit naar hem luistert. Ook de Indiase gids van onze koning en koningin heeft ons een super Indiaas restaurant aanbevolen in Mumbai (waar hij overigens zelf niet at alleen bij ons aan tafel kwam zitten met een glas speciale sterke indiase likeur) en daarna ons over haalde om naar een bar te gaan nadat ik hem mijn bijzondere (lees verschrikkelijke) ervaring van vorig jaar overnight Mumbai had verteld. (Vraag daar nooit een taxi chauffeur naar de beste club van de stad of je eindigt in een ruimte waar wij 4 de enige vrouwen waren, behalve dan de 2 vrouwen die in het midden aan het buikdansen waren en bestrooid werden met geld door alle mannen die aan de kant, waar vervolgens de rekening wordt geschoven naar de enige man die we gelukkig hadden meegenomen met een extra bijdrage erop voor het kijken naar de show.. ik geloof dat niemand zn glas leeg had voordat we weer buiten stonden). Papa en mama hebben het geluk gehad om met de nummer 1 snowboarder van de wereld te mogen dineren, waarop pap het natuurlijk niet kon late om zijn boarding tricks te laten zien! (haha grapje pap). Ook Gert van Samson kwam een weekje met ons cruisen, naast alle andere honderden Belgen die er voor kunnen zorgen dat de champagne en kaviaar die voor een hele cruise is bedoeld na 1 dag al op is. En als laatste voor zo ver heb ik de gouden Oskar van producent Jon Landau mogen vasthouden nadat hij een lezing over de Titanic en Avatar had gehouden. Erg bijzonder om te zien hoe ze de Titanic hebben gemaakt en om te weten dat ze Avatar al een het schrijven waren voordat ze aan de Titanic begonnen!
Ja dat las je goed een stukje terug.. pap en mam zijn een weekje komen cruisen. Die hebben mogen ervaren wat ik iedere dag meemaak, alleen maakte zij gebruik van de 6 sterren luxe en ik moet de 6 sterren luxe verzorgen.. (klein verschilletje!) volgens mij waren ze aardig onder de indruk aangezien ze er nog steeds over hebben maar ze verdienen het! Was een leuke en gezellige week ondanks alle drukte op het werk hebben we toch wat tijd gevonden om wat leuks te doen. Ook Anneloes, Charlotte, Djessie, Sandra, Linda en manou zijn me komen bezoeken, waar ik een gezellige, kort maar krachtige morgen heb mee doorgebracht in het mooie Istanbul. Thanks voor alle bezoekjes, heb ervan genoten. Maar het duurt niet lang meer en ik kan jullie allemaal weer even zien! Het is lekker druk op het werk, dus de tijd vliegt voorbij.. ik heb dan vaak ook geen benul welke datum of dag het is dus bij deze sorry voorals ik je verjaardag ben vergeten.. ik weet namelijk alleen wanneer het zondag is.. en dat is wanneer er ijs voor de crew in de kantine is 

Lots of loveee knuffels en xxxxxxx
Claudia

  • 08 September 2015 - 12:21

    Willie:

    Nou leuk Claudia, fijn dat je het weer zo naar je zin hebt, en dat je toch weer allemaal leuke dingen meemaakt en interessante mensen ontmoet. Heel veel plezier nog die paar laatste weken....ennuuhh, ik ben benieuwd hoe de overtocht naar het andere continent gaat.... xxxWillie

  • 08 September 2015 - 19:17

    Oma Mien:

    Hallo Allerliefste kleinkind van me....nou ja allerliefste...wel alleravontuurlijkste

  • 09 September 2015 - 09:22

    Claudia Verstegen:

    Sorry aller liefste oma Mien van me.. Ik heb het probleem voor je opgelost, je bent weer actief in de mailings lijst!! tot snel! En lieve Willie ik laat het weten hoe de overtocht was! Ik kijk er niet naar uit.. het enige positieve waar ik nu aan kan denken is bijna iedere dag een uurtje terug! dus meer tijd om te slapen ;) groetjes daar xxxxx

  • 10 September 2015 - 10:21

    Wout:

    Lieve Claudia.
    Het was inderdaad een onvergetelijke ervaring. En vanzelfsprekend met een onvoorstelbare luxe. Ze keken wel een beetje fronsend als je alleen cola light bestelde ( geen alcohol ?? ) maar dat hebben we later weer goedgemaakt. Ook was het heel relaxed, alles was geregeld, elke dag een ander eiland en/of bezienswaardigheid. En terug op de boot lig je meteen weer op je bedje bij het zwembad met n cocktail en n toastje kaviaar. Dan wijs je even op je arm en de zon, dan komt meteen de ober met 3 soorten zonnebrand en 3 soorten olie. Ook het weer was t zelfde geregeld als bij Effe naor Geffe, altijd goed.
    Dus een heel aparte ervaring in de positieve zin en voor iedereen aan te bevelen.
    Claudia het was perfect en wij houden ons aanbevolen.
    Groetjes en kusjes xxxxxx PaPa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1604
Totaal aantal bezoekers 12780

Voorgaande reizen:

22 Februari 2015 - 21 Februari 2015

Seabourn Odyssey

10 Januari 2014 - 31 December 2014

Werken op een cruise

Landen bezocht: